O els seus privilegis, o la nostra dignitat!

D’es de l’ Assemblea de Representants (AdR) recolzem la vaga convocada per al dijous 3 d’octubre pels sindicats d’estudiants universitaris en defesa de l’Educació Pública.

CONVOCATÒRIA

“Convoquem a tot l’estudiantat a la propera jornada de Vaga del dijous 23 d’octubre per defensar l’educació pública, de qualitat i en la nostra llengua.

Estem farts que l’educació la utilitzen les elits dirigents com a ferramenta per als seus interessos polítics, ideològics i dogmàtics. Després d’uns anys sofrint les retallades, la disminució de docència en la nostra llengua, el continu recolzament de l’educació privada, sexista, elitista i excloent, les conseqüències del Pla Bolonya, l’augment abusiu de taxes, la reducció de professorat i del personal de serveis i la destrucció de la precària educació pública amb la que ens formàvem en el passat. Ara, una vegada més baix el paraigües de la “crisi”, ens volen imposar una nova reforma educativa a l’àmbit universitari.

L’anomenat pla 3+2 que volen implantar-nos, fet que ens implicaria canvis en l’estructura global del sistema universitari, deixant obsoletes les titulacions actuals aparegudes amb el Pla Bolonya, obrint, encara més, el pas a multinacionals i grans empreses per continuar el seu camí d’espoliació a l’estudiantat i reduiria, la ja limitada, independència educativa a les universitats. Els anomenats “Graus” passarien a ser de 3 anys mentre, tot i mantenir-se la pràctica impositiva a cursar Màsters, aquestos passarien a ser de dos anys, augment així els costos econòmics de tot l’estudiantat.

I és què això, conjuntament amb l’excessiu cost de les matrícules de Màster i la pràctica inexistència de beques per aquestos; farien pràcticament impossible l’accés a una educació universitària completa a l’estudiantat de classe treballadora.

Aquesta exclusió del dret a l’educació apareix immersa en un context d’empobriment massiu de les classes populars del nostre País que impossibilita l’accés universal al sistema d’educació superior, que entenem una eina imprescindible per a avançar cap a la igualtat social.

Els i les estudiants de València som conscients de que la resposta ha se der ferma i contundent. Apartada d’organitzacions còmplices de la destrucció del sistema educatiu com el “Sindicato de Estudiantes”, allunyat de la realitat estudiantil de València.

Nosaltres, apostem per una resposta unitària que siga capaç de reconstruir el sistema educatiu que volem, d’enderrocar els seus privilegis. “Per principis i per dignitat.”

Els Estatuts de la Universitat i la Carta de Drets i Deures reconeixen a totes i tots els estudiants el seu dret a fer vaga, sense poder ser coaccionats per tal d’anar a classe (exàmens, activitats complementàries, passar llista, etc.). Qualsevol alumne de la Facultat que es trobi en aquest context pot posar-se en contacte amb nosaltres, obtenint tot el recolzament de l’Assemblea de Representants del centre.

Cartell oficial de la convocatòria

ACTES CONVOCATS PER AL DIA DE LA VAGA:

– 11,30 : Concentració al Campus de Tarongers

– 12,00 : Manifestació des de la Facultat de Geografia i Història.

– 18,00 : Manifestació des de la Plaça de Sant Agustí de València.

¡IMPORTANTE! Responde a la pregunta: ¿Cuál es el valor de 2 9 ?